niedziela, 17 grudnia 2017

Zapiekany kurczak na porze

Rozmawiałam z kolegą z pracy o przepisach i zachwalał zapiekankę z kurczakiem i porami z majonezem na wierzchu. Nigdy przenigdy nie zapiekałam majonezu, więc byłam mega ciekawa jak to wychodzi. Po tylu ochach i achach ze strony kolegi wybłagałam przepis i sama wzięłam się do roboty :-)
Przepis "Kurczak na porze" pochodzi z książeczki "Z zakonnej kuchni" :-)


Składniki :

5 filetów z kurczaka
4 duże pory
40 dag żółtego sera
przyprawa typu vegeta
majonez


Wykonanie :

Pory pokroić w cienkie plasterki. Rozsypać na przygotowanej wcześniej blaszce. Posypać przyprawą. Filety z kurczaka rozciąć na cienkie płaty, lekko rozbić i ułożyć na porach. 
Ser żółty zetrzeć na tarce jarzynowej i posypać nim filety. Następnie na całość nałożyć majonez i rozsmarować.
Wstawić do piekarnika na 45 minut.

Pory w plasterki i vegeta


Kurczak + sól + pieprz


Ser


Majonez


Po wyjęciu z piekarnika



Dla ścisłości piekłam w 180 stopniach, użyłam ten mniejszy słoik majonezu w całości, a wszystko wyszło super pyszne, ale absolutnie tłuste. Mega ciężkie. Jednak świetne na jesienno-zimowe wieczory.
Pory oddały dużo wody, kurczak się delikatnie przez to uparował, zapiekany ser z majonezem był rewelacyjny!
Przepis oceniam na 4,5/5 i polecam.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz