piątek, 4 grudnia 2015

Zrób to sam : Kandyzowana skórka pomarańczowa

Chciałam zrobić pierniczki na święta, dla odmiany Lebkuchen, no i potrzebowałam kandyzowanej skórki pomarańczowej, no i oczywiście okazało się, że nie mam. Niestety okazało się również, że w kolejnych kilku okolicznych sklepach również nie dostałam... Ale zawzięłam się, uznałam, że robię, więc kupiłam kilka pomarańczy i cytryn i zrobiłam sama, od podstaw! :-)

Link do przepisu : http://ugotuj.to/ugotuj/164675599/kandyzowana+skorka+pomaranczowa/p/

Przekopiowany przepis :

Składniki:

skórka z 5 pomarańczy
1 szklanka cukru
1 szklanka wody

Sposób przygotowania: Pomarańcze wyszoruj, sparz wrzątkiem i obierz, dzieląc skórkę z każdej pomarańczy na 4 części. Ostrym nożem odetnij albedo (białą część skórki) - jest gorzkie. Powinna zostać bardzo cienka pomarańczowa część. Skórkę pokrój na wąskie paseczki, włóż do rondelka, zalej wrzątkiem i gotuj 15 minut. Następnie odcedź i z powrotem włóż do rondla. Zalej szklanką wody i dodaj szklankę cukru. Podgrzewaj, co jakiś czas mieszając, do czasu aż woda wyparuje i otrzymasz bardzo gęsty sos. Wyjmij paski z sosu, ułóż je na kratce i pozostaw na noc do wyschnięcia. Rady: - przed dodaniem do ciasta skórkę drobno posiekaj - skórkę możesz przełożyć do słoika, zalać syropem i przechowywać w lodówce - w takiej wersji możesz użyć jej np. zamiast konfitur do herbaty - z kandyzowanej skórki pomarańczowej możesz zrobić deser ? czekoladowe fondue: maczaj paski w roztopionej gorzkiej czekoladzie i odkładaj do zastygnięcia - podobnie możesz zrobić ze skórką cytrynową.

Ja robiłam z bodajże 3 pomarańcz i 2 cytryn.
W skrócie wyrób wyglądał tak :


Robiło się prosto, choć dość czasochłonnie. Wyszło tej skórki całkiem sporo, po posiekaniu wychodzi trochę ponad 1 szklanki. Dobra ta skórka wyszła, nadaje się do wypieków :-)
Przepis oceniam na 4/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz