piątek, 4 grudnia 2015

Omlet ze Środkowego Zachodu

W końcu uznałam, że należy się przełamać i spróbować zrobić omlet w domu, bo przecież to taki zdrowszy pomysł na śniadanie ;-)

Przepis z książki "Opanuj swój metabolizm, Książka kucharska" autorstwa Jillian Michaels. Lubię ją, programów się naoglądałam, więc uznałam że spróbuję :)

Przepisany :

1 porcja - 233 kcal

Dla 2 osób :

2 łyżeczki oliwy z oliwek
0,5 szklanki drobno pokrojonej czerwonej cebuli
0,5 szklanki drobno pokrojonej czerwonej papryki
0,25 łyżeczki soli
0,25 łyżeczki czarnego pieprzu
30 g pokrojonej  szynki (około 3 łyżeczek)
2 duże jajka w temperaturze pokojowej
3 białka dużych jajek w temperaturze pokojowej
1 łyżeczka pokrojonej natki pietruszki


Na żeliwnej patelni rozgrzej na małym ogniu łyżeczkę oliwy z oliwek. Dodaj cebulę, paprykę, 1/3 łyżeczki soli i 1/3 łyżeczki pieprzu. Smaż około 5 minut, mieszając od czasu do czasu, aż warzywa zmiękną.
Dodaj szynkę i smaż przez 1-2 minuty, aż\szynka będzie gorąca. Przełóż mieszankę do miski i wytrzyj patelnię.
Lekko rozgrzej grill w piekarniku. Delikatnie ubij jajka i białka. Na patelni rozgrzej na średnim ogniu 1 łyżeczkę oliwy z oliwek, tak żeby była gorąca, ale nie dymiła. Poruszaj patelnią, żeby oliwa równo pokryła dno i ścianki na wysokość 1,5 cm.
Na patelnię wlej jajka, dodaj cebulę z papryką i szynką oraz pozostały pieprz i sól. Drewnianą łyżką wymieszaj składniki na patelni. Upewnij się, żer warzywa są równo rozłożone. Smaż przez 2 minuty, aż spód się zetnie. Umieść patelnię pod grillem w piekarniku i piecz około minuty, aż góra omletu się zetnie.
Odłóż na minutę. Pokrój na 4 części i łopatką przełóż 2 kawałki na jeden talerz tak, żeby lekko zachodziły na siebie. Posyp posiekaną pietruszką i podawaj.

Aż tak się nie bawiłam, no i użyłam zwykłej cebuli :-) No i tak to u mnie prosto i szybko się robiło :

Kroimy warzywa :-)


2 żółtka i 5 białek


Na podsmażone warzywa z szynką po prostu wlałam jajka


Taki omlet trzeba wrzucić do piekarnika pod grilla


Porcja omleta prezentuje się tak



No i co mogę napisać? Smakowało :-) Nie wiem czemu się tyle wstrzymywałam. Nawet facetowi posmakowało, ale musiałam zrobić bez pietruszki ;-)
Przepis oceniam na 4,5/5 i śmiało polecam, nie tylko tym na diecie ;-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz