piątek, 6 lutego 2015

Spaghetti z boczkiem i główką czosnku

Mam ja cały folder przepisów pozapisywanych, znalezionych gdzieś w internetach, żeby nie poginęły mi te wszystkie fajne rzeczy. I tak rozglądałam się za jakimś prostym, w miarę szybkim obiadem i trafiłam! Spaghetti z boczkiem od Małgoo. Ocena "6", no to spisałam co trzeba i do sklepu po składniki marsz. Robię!

Link do przepisu : http://czytaczka.pinger.pl/m/22836854

Przekopiowany :

Składniki:
pomidory koktajlowe, spaghetti, boczek, parmezan, bazylia, jakaś sałata

Ugotować makaron spaghetti wg instrukcji na opakowaniu.
Potem na patelni zrobić sos :
Boczek wrzucić na patelnię. Na łyżce oliwy podsmażyć.
W przepisie była informacja, żeby całą główkę czosnku pokroić. Wydawało mi się, że to za dużo, więc dałam tylko kilka ząbków (następnym razem dam całą główkę, bo wyszło dobrze i czosnek był słabo wyczuwalny).
Dorzucić czosnek do boczku, chwilę potrzymać razem na ogniu (żeby się nie spaliło).
Pół łyżki papryki ostrej - posypać mięso z czosnkiem.
W przepisie była informacja o tym, żeby pomidorki dorzucić pod koniec, coś mi nie pasowało, więc dorzuciłam teraz.
Dorzuciłam ugotowany wcześniej makaron. Wymieszałam. Na górę pokrojone zioła.
Podałam na rukoli, posypałam startym parmezanem.


Czyli, żeby sobie wszystko poukładać :

Boczek, pokrojony (ok. 125g)
Makaron spaghetti u mnie - 180 g (tyle miałam), ale proponuje dać 100g, bo za dużo było
Główka czosnku
Pomidorki koktajlowe
Parmezan, do posypania
Sałata, np. rukola, do podania
pół łyżki papryki ostrej, świeża bazylia (lub suszona), sól

To tak to wyglądało w mojej kuchni (zdjęcia jeszcze gorsze bo już w ogóle zostałam chwilowo z kijowym telefonem...):

Najpierw gotujemy makaron al dente


Na zimną patelnię wrzucamy boczek, ja podgrzewałam prawie cały czas na małym ogniu


W międzyczasie obrać i drobno pokroić główkę czosnku


Jak już boczek się fajnie przesmażył dodałam czosnek i odrobinę oliwy, bo moja patelnia nie za dobra


Jak już czosnek się przesmaży ładnie dodałam łyżeczkę ostrej papryki


i trochę suszonej bazylii (świeżej nie miałam)


Za chwilę pomidorki właściwie razem z makaronem


I to chwilę razem podsmażyłam


Podałam na rukoli ( trochę za dużo sypnęłam ;-) )


Posypane parmezanem


Komentarz faceta "za dużo czosnku, za mało boczku no i sosu jakiegoś brak", mój komentarz "za dużo makaronu, czosnku ok, fajnie z rukolą smakuje". Na prawdę fajny przepis na prosty obiad z niewielu składników, zdecydowanie do powtórzenia :-) Mi tam sosu nie smakuje, parmezan fajnie oblepił makaron, pomidorki chciałam bardziej miękkie i one też trochę soku puściły, także było ok. I ta rukola do makaronu to na prawdę coś co mi przypadło do gustu.
Tak więc na pewno powtórzę, ale z mniejszą ilością makaronu bo składniki mi się trochę gubiły. Ogólnie pycha. Przepis oceniam 4,5/5 i polecam :-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz