niedziela, 7 grudnia 2014

Wegetariańskie panini z grillowanymi warzywami

Przeglądając potencjalne elektryczne grille na youtube (tak, robie takie rzeczy :-P) natknęłam się na wideo przesympatycznej dziewczyny robiącej panini baaardzo w moim guście (panini w guście, nie dziewczyna). Zapisałam do wypróbowania, jak już kupię grilla, no i jestem :-)

Link do przepisu z filmikiem wideo : http://www.laurainthekitchen.com/recipes/grilled-veggie-panini/

Przetłumaczony przepis :

4 porcje

Składniki :

1 mały bakłażan, cienko pokrojony w paski
1 cukinia, cienko pokrojona w paski
2 pieczarki, duże, wyczyszczone i pokrojone w plastry 
2 pieczone czerwone papryki (mogą być ze słoika)
kulka Mozzarelli, cienko pokrojona w plastry
Oliwa z oliwek
1 łyżka octu balsamicznego
¼ szklanki Pesto
4 grube plastry chleba
sól i pieprz, do smaku



Wykonanie 

1) Rozgrzej grilla lub patelnię grillową na średnim ogniu..
2) Skrop bakłażana, grzyby i cukinię odrobiną oliwy i dopraw solą i pieprzem.

3) Grilluj warzywa przez kilka minut z obu stron, do czasu aż zmiękną i pojawią się ślady patelni na warzywach (te paski po prostu). Przełóż na talerz i skrop kilkoma kroplami octu balsamicznego. 

4) Rozsmaruj 1 łyżkę pesto na (dolnej) kromce chleba i na to połóż mozzarellę, dopraw solą i pieprzem. Zacznij układać warzywa piętrowo na mozzarelli, a na samą górę połóż jeszcze jeden plaster sera, a na niego drugą kromkę chleba.

5) Wierzch chleba posmaruj odrobiną oliwy, to samo zrób z dolną kromką po czym grilluj na patelni(obciążając z góry talerzem, aby docisnąć panini) albo w urządzeniu do panini do czasu aż ser się roztopi oraz chleb stanie się chrupiący.

Robiłam jak napisane, tyle, że w grillu, który też dociążyłam z góry.

Składniki


Kroimy w plastry/paski


Warzywa grillujemy


Doprawiamy solą i pieprzem, skrapiamy octem balsamicznym


Chleb smarujemy pesto, na to mozzarella, sól, pieprz


Dalej lecą kawałki cukinii i bakłażana


Pieczarki, papryka pieczona...


Znowu mozzarella i przykrywamy nie posmarowanym (pesto) kawałkiem chleba, zapiekamy


Zdecydowanie zbyt mocno zgniecione panini wygląda tak



Jak widać za mocno zgniotłam te panini, trochę się rozjechały. Ale w smaku...! Pycha. Nie mogłam przestać podjadać mimo, że dalej były zbyt gorące :-) Tyle pysznych warzyw, trochę za mało grzybów jak na mój gust. No i w końcu chyba przekonałam się do bakłażana ;)
Fajna kanapka na ciepło, moje smaki, mogę polecić.
Przepis oceniam na 4,5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz