sobota, 27 grudnia 2014

Paprykowy kurczak z wolnowaru

Postanowiłam bardziej wykorzystywać ten mój wolnowar bo to całkiem fajna rzecz no i w sumie głupio, żeby tak stał i się kurzył. Zakupiłam ostatnio książkę z przepisami co by mi w tych staraniach eksploatacji pomogła no i znalazłam właśnie ten prosty przepis na paprykowego kurczaka :-)

Książka którą zakupiłam i z której pochodzi przepis wygląda tak :

Źródło zdjęcia
Przetłumaczony przepis :

Porcje 4

900 g podudzi lub pałek z kurczaka bez skóry, ale z kością
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki pieprzu
70 g mąki
2 łyżki oleju warzywnego
1 łyżka masła
1 duża cebula, posiekana
3 łyżki papryki w proszku
2 łyżki koncentratu pomidorowego
225 ml bulionu z kurczaka
125 ml kwaśnej śmietany
drobno pokrojony koperek, do dekoracji
Ugotowany chiński jajeczny makaron lub pierożki, do podania


1. Przypraw kurczaki 1/2 łyżeczką soli i 1/2 łyżeczki pieprzu. Mąkę wsyp do plastikowego woreczka, dodaj kurczaka, jeśli trzeba to partiami, mocno trzymając zamknięty worek trzęś nim, aż kurczaki będą całe pokryte mąką.
2. Rozgrzej olej na dużej patelni na średnim ogniu. Dodaj kurczaki i smaż z jednej strony około 4 minut, aż się zrumienią. Po tym czasie przewróć na drugą stronę i smaż kolejne 4 minuty, również do zrumienienia. Umieść kurczaki w wolnowarze.
3. Na patelnię dodaj masło i trochę obniż ogień pod nią. Kiedy masło się rozpuści dodaj cebulę i duś przez około 5 minut, mieszając od czasu do czasu, aż zmięknie. Dodaj paprykę, koncentrat pomidorowy i pozostałą sól i podgrzewaj razem przez około 1 min mieszając.
4. Dodaj bulion i zagotuj wszystko mieszając i "zdrapując" z dna patelni co się na niej osadziło. Gotuj około 1 minuty po czym przelej wszystko do wolnowaru na kawałki kurczaka. Przykryj i gotuj przez 6 godzin na Wysokim trybie lub 9 godzin na Niskim.
5. Zaraz przed podaniem wmieszaj kwaśną śmietanę. Przybierz koperkiem i podawaj z kluskami.

U mnie proporcje miały się trochę inaczej (bo kurczaka kupiłam więcej), no i zapomniałam wcześnie rano o dodaniu śmietany... Więc u mnie ilościowo było tak :

1,25 kg podudzi i pałek z kurczaka, ze skórą (nie doczytałam)
1,5 łyżeczki soli
trochę więcej niż 0,5 łyżeczki pieprzu
95 g mąki
2 średnie cebule
350 ml bulionu
3,5 łyżki papryki
1,5 łyżki masła
4 łyżki oleju
3 łyżki koncentratu pomidorowego

A wykonanie wyglądało u mnie tak :

Kurczaki umyte, sól i pieprz


Dobrze mąką pokryć z każdej strony


Usmażyć ładnie na oleju


I do wolnowaru


Zdjęć z robienia sosu chyba nie mam bo poszło ekspresowo, no ale tymże sosem zalewamy kurczaka i zostawiamy na kilka godzin


Bez mieszania śmietany i lekko przypalony ma się tak



Podsumowując - jak wszystko ostatnio nie było siły, żeby kurczak się nie przypalił, no ale moja wina, trzeba było ustawić na niższy tryb zostawiając na 7-8 godzin. Jak już napisałam zapomniałam o śmietanie, ale nie przeszkadzało to moim zdaniem. Za to kurczak wyszedł tłusty dość, za dużo masła później poszło na patelnię, na drugi raz dam też trochę więcej bulionu, żeby sos był trochę rzadszy bo wyszedł bardzo gęsty. Nie mniej jednak kurczak wręcz się rozpadał i był na prawdę dobry. Nie wyszedł pikantnie, no ale do tego to sobie sypniecie zamiast słodkiej papryki ostrą i już wam lepiej podejdzie ;-) Dobre i proste - danie zdecydowanie do powtórzenia :-)
Przepis oceniam na 4/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz