piątek, 21 listopada 2014

Roladki z tortilli, łososia i awokado

To może jeszcze jeden przepis z pobytu w domu ;-) Szykowało się małe spotkanie rodzinne, więc wypadało przygotować jakieś przekąski. Pomyślałam o tortilli ciach ciach od Małgoo, fajna sprawa i jeszcze nie robiłam, no ale u mnie w domu już coraz mniej osób je mięso, jak już ryby... Poszperałam i znalazłam więc podobny przepis, ale z wykorzystaniem łososia :-)

Inspiracja z bloga Małgoo : http://czytaczka.pinger.pl/m/12290883

Link do przepisu z którego skorzystałam : http://www.slodkastrona.com/2014/09/roladki-z-tortilli-na-zimno-z-ososiem.html

Przekopiowany :

Składniki :

ok. 4 tortille

200 g łososia wędzonego
ok. 1/3 główki sałaty lodowej
2 awokado
majonez

czarny sezam (opcjonalnie)

Sposób przygotowania: 

Awokado obieramy, a następnie kroimy w drobną kosteczkę (możemy skropić sokiem z cytryny - awokado nie ściemnieje tak szybko). Sałatę i łososia również kroimy na mniejsze kawałki. Każdą tortillę smarujemy cienką warstwą majonezu. Następnie wykładamy łososia, awokado, sałatę lodową i zwijamy w rulon. Tniemy ostrym nożem na ok. 2 cm. roladki. Gotowe porcje możemy posypać czarnym sezamem.

U mnie doszedł jeszcze koperek bo był pod ręką, sezam olałam bo nie miałam w domu, tak więc od razu przechodzę do tych kilku zdjęć ...

Tortille rozkładamy, smarujemy majonezem, na to wrzuciłam rukole


Awokado pokroiłam w kostkę, skropiłam sokiem z cytryny, połowę kosteczek wrzuciłam na tortille


Na to porwałam łososia, posypałam lekko świeżym koperkiem, trochę pieprzu też poszło


Zawijamy, ciach ciach i gotowe :-)


Czegoś takiego jeszcze moi domownicy nie widzieli, strasznie się zainteresowali, komentowali i zajadali. Moja babcia nawet od razu przepis wzięła bo "to tak elegancko wygląda" i będzie robić na spotkania z koleżankami, bo przecież dużo roboty z tym nie ma, całkiem szybko można dużą ilość wyprodukować takich roladek ;-) A kombinować z dodatkami można ogromnie, więc zawsze takie rollsy mogą smakować inaczej, fajne to.
Mi odpowiada jak najbardziej, przepis oceniam na 4,5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz