wtorek, 28 października 2014

Sałatka ziemniaczana z ogórkiem i jajkiem

Przed robieniem obiadu przeglądałam książeczkę z przepisami na "lekkie i zdrowe obiady" i choć nie wszystkie na takie wyglądają, to trafiają w moje gusta (raczej). No i postanowiłam zamiast ziemniaków i mizerii do obiadu podać taką oto sałatkę, która te składniki zawiera.

Okładka książeczki :


Przepis :


Przepisany :

500 g ziemniaków
2 jajka
ogórek
cebula
pęczek szczypiorku
125 ml bulionu
100 g majonezu
100 g jogurtu naturalnego
cukier
sól
pieprz

Ziemniaki umyć, ugotować w mundurkach w osolonej wodzie. Osączyć, przestudzić, obrać, pokroić w plasterki. Bulion podgrzać, polać ziemniaki, odstawić. Jajka ugotować na twardo, ostudzić, obrać, posiekać. Szczypiorek opłukać, posiekać. Ogórek umyć, pokroić w plasterki. Cebulę obrać, posiekać.
Połączyć ziemniaki, jajka, ogórek, cebulę i połowę szczypiorku.
Wymieszać majonez z jogurtem, doprawić szczyptą cukru, solą i pieprzem.
Sałatkę polać sosem, wymieszać, odstawić na godzinę do lodówki. Przed podaniem posypać resztą szczypiorku.

Dałam połowę ogórka i cebuli, ziemniaki "na oko" i do sosu dodałam część szczypiorku.
I jak pewnie zobaczycie jakość zdjęć mi kompletnie siadła, czekam na nowy telefon, co potrwa nie wiem ile... :-(

Ogórka kroimy bardzo cienko


Robimy sos


Ugotowane ziemniaki moczymy w bulionie


I zaczynamy składać sałatkę


Ziemniaki, sos i dodatkowa porcja szczypiorku


Na talerzu z resztą obiadu wygląda tak


Jak widać specjalnie "lekka i zdrowa" to ta sałatka nie jest. Sos jest absolutnie pyszny moim zdaniem, sałatka bardzo sycąca. Na drugi raz dam jedno jajko więcej, i ogólnie sałatka wydaje mi się taka wiosenna, wielkanocna :-) ale na grilla też się nadać powinna!
Bardzo moje smaki, przepis oceniam na 5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz