wtorek, 29 kwietnia 2014

Surówka z kapusty pekińskiej z ogórkiem i kukurydzą


Powoli zaczyna się sezon na grilla (dziś wracając z pracy uderzył mnie jego zapach z ogródka sąsiadów) a że nie samą kiełbachą i chlebem człowiek żyje proponuję dorzucić coś zielonego :-) Ja tą surówkegomięska :-)
Nie mam pojęcia jak na cholernym bloxie wejść w konkretny wpis, więc załączę linka do kategorii z sałatkami i surówkami, tam jest ta co właśnie zrobiłam (w tym momencie) 7 w kolejce, tak chodzi o tą z koperkiem ;-)


Link : http://smakmojegodomu.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?643766

Przekopiowany przepis :

Składniki:
1 główka kapusty pekińskiej
2-3 zielone ogórki (średniej długości)
1 puszka kukurydzy
pęczek koperku
majonez
sól, pieprz



Ogórki umyć (nie obierać), przekroić wzdłuż na ćwiartki, a następnie pokroić w plasterki. Kukurydzę odsączyć. Koperek drobno posiekać, a kapuste pekińską pokroić. Wszystkie składniki wymieszać w misce. Dodać majonez (ilość wg upodobań). Doprawić solą i pieprzem.

Ja z racji posiadania małej kapusty pekińskiej oraz braku świeżego koperku inaczej poleciałam z proporcjami, o tak :

1 mała kapusta pekińska
1 ogórek długi (wężowy, czy jak tam się też nazywa, byle nie gruntowy ;-) )
pół puszki kukurydzy
kilka łyżeczek koperku
kilka łyżek majonezu (do smaku)
sól, pieprz

Wykonanie super proste, więc lecimy!

Mała kapustka


Posiekana


Do tego posiekany ogórek


Odsączona kukurydza


U mnie suszony koperek
(świeży byłby 100 razy lepszy, ale działamy z czym mamy)


I majonez, sól i pieprz


Po zmieszaniu surówka prezentuje się u mnie tak


Zapomniałam jakiegoś zdjęcia na talerzu strzelić ;-)


Wnioski - surówka czy tam sałatka rewelacyjna, powtórzę na pewno nie raz! I jak już pisałam pasuje mi i do schaboszczaka i na grilla :-) Robi się błyskawicznie, ogórka jest tam cała masa no i nie wiem w sumie co więcej pisać poza faktem, że pycha :-)
Przepis oceniam 5/5, absolutnie się nie zawiodłam!

Smacznego,
A.

1 komentarz:

  1. w sobotę będę degustować do grilla a ślinka już mi cieknie

    OdpowiedzUsuń