czwartek, 24 kwietnia 2014

Placuszki na trzy sposoby czyli z cukinii, marchewki i buraków


To skoro już po świętach proponuję spróbować czegoś zdrowszego :-) Warzywne placuszki na 3 sposoby, tak więc chyba każdy znajdzie dla siebie faworyta. Przepis pochodzi z programu Pyszne 25 z odcinka marchewkowego, od razu mi wpadł w oko, zapisałam i jak widać przetestowałam :-)

Link do przepisu : http://www.tvnstyle.pl/aktualnosci,1865,n/przepisy-z-marchewka-w-roli-glownej,103470.html

Przekopiowany :

Składniki:

na ciasto z cukinią:

1 cukinia
45 g mąki
1 jajko
szczypta soli
łyżka posiekanej pietruszki
pieprz

na ciasto z marchewką:

1 duża marchewka
30 g mąki
1 łyżka bułki tartej
1 jajko
szczypta gałki muszkatołowej
duża szczypta ostrej papryki

na ciasto z buraczkami:

1 średniej wielkości burak wcześniej upieczony w piekarniku
30 g mąki
1 jajko
posiekany ząbek czosnku
sól
pieprz

Przygotowanie:

W trzech osobnych miskach wymieszaj wszystkie składniki danego przepisu, warzywa powinny być uprzednio starte na tarce o grubych oczkach. Placuszki smaż na patelni z odrobiną oliwy. Gotowe danie podawaj z kwaśną śmietaną i świeżo mielonym pieprzem.

Wykonanie było zgodnie z instrukcją (poza faktem, że nie mam w domu sprzątaczki ani zmywarki więc wszystko smażyłam na jednej patelni, po kolei), także od razu przechodzę do zdjęć.

Zacznę od tego, że tyle to 30 g mąki - parę łyżek ledwie


To na pierwszy ogień placuszki marchewkowe

ścieramy na tarce marchew


Dodajemy przyprawy



I mieszamy


Rozgrzewamy oliwę na patelni


I smażymy


Efekt - w sumie 3 marchewkowe placuszki


Na drugi ogień - cukinia!

Tyle natki pietruszki posiekałam (na drugi raz pójdzie więcej)


Z mąką, solą i pieprzem i jajcem


Mieszamy


Dla ilościowego porównania - ciasto marchewkowe i cukiniowe


Smażenie



A! No i placuszki na papierze z tłuszczu odsączamy


A do buraczanych musiałam najpierw upiec buraki, tu skorzystałam z porady z tej strony : http://panikucharka.pl/dobre-rady/gotowanie-pieczenie-burakow/
a brzmi ona :

"Aby upiec buraki należy je uprzednio porządnie umyć woda,nie obierać ze skóry, zawinąć każdego buraka w folie aluminiowa i piec w nagrzanym piekarniku o temp. 180c przez ok 2 h.Po ok 1.5 h pieczenia sprawdzić stan ich miękkości, wbijając czubek ostrego noża przez folię."

Tak też zrobiłam, piekły się 1,5 h bo były nie za duże
(tak w ogóle to pachną obłędnie)


Z takiego upieczonego buraka skórka schodzi elegancko


Do startego buraka dodaję drobno pokrojony ząbek czosnku


...mąkę, jajo, sól i pieprz


Masa buraczana


I smażymy


No, a idąc przykładem Pani Starmach, placki ułożyłam tak


Podsumowując więc - placuszków marchewkowych i buraczanych wyszło po 3 sztuki, za to z cukinii było ich 5. Ja wszędzie musiałam dać więcej mąki niż w przepisie, bo ciasto było zbyt lejące się po prostu, więc się nie zdziwcie. Uwielbiam niezmiernie wszystkie 3 warzywa, ale wygrały dla mnie zdecydowanie placuszki z cukinii, wyszły delikatne. Marchewkowe mnie pozytywnie zaskoczyły, takie słodko pikantne i bardziej zwarte niż cukiniowe. Za to co do buraczanych uważam, że nie opłaca się piec jednego buraka przez 2 godziny dla tych placuszków, wypadły bardzo przeciętnie ku mojemu zdziwieniu. Plusem jest też szybkość wykonania ewidentnie (jeśli nie liczyć pieczenia buraków ;-) ).
W sumie polecam, pysznie było :)
Przepis oceniam na 4,5/5.

Załączam też do akcji :

Zdrowy tryb życia

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz