niedziela, 20 kwietnia 2014

Mini serniczki z żurawiną


Na Wielkanoc, jako, że spędzamy we dwoje nie szykowałam ton jedzenia a tym bardziej uznałam, że nie ma sensu się brać za całe blachy ciast czy baby wielkanocne (w sumie i tak w tym momencie nie mam takowej formy). Z pomysłem na coś słodkiego wyskoczyła Małgoo zachwalająca serniczki zrobione z przepisu Agaty (z Kuchni Agaty).

Linka macie tu : http://www.wielkanoc.biedronka.pl/przepisy/mini-serniczki

Przekopiowany przepis :

Składniki

Ciasteczka owsiane (Bonitki) - 12 szt
Gorzka czekolada - 6 kostek
cukier - 2 łyżki
masło - 2 łyżki
serek kremowy- 400 g (2 opakowania)
kwaśna śmietana - 2 łyżki
jajka - 2 szt
cukier - 1/2 szklanki
Skórka pomarańczowa – 2 łyżki
Rodzynki- 4 łyżki

1  W garnuszku rozpuść masło z czekoladą. Pokrusz ciasteczka najdrobniej jak się da, wymieszaj z masłem, dodaj cukier. Foremki do muffinek wyłóż papilotkami, na dno każdej z nich wyłóż łyżeczkę ciastkowej masy, dociśnij do dna. Wstaw na 10 minut do pieca nagrzanego do 175 oC. Wystudź. 
2  Serek ubij z cukrem. Dodawaj kolejno po jednym jajku oraz śmietankę, zmiksuj. Dodaj rodzynki i skórkę pomarańczową. 
3  Każdą foremkę z upieczonym już spodem, napełnij serową masą, piecz ok. 25 minut w 150 oC. Po ostudzeniu wstaw na minimum 2 godziny do lodówki.

U mnie proporcje miały się tak :

ciasteczka owsiane  - 6 szt
mleczna czekolada - 4 kostki
cukier - 1 łyżki
masło - 1 łyżki + 1 łyżeczka
serek kremowy- 200 g
kwaśna śmietana - 1 łyżka
jajka - 1 szt
cukier - 75 g
żurawina- 2 łyżki (do 2 serniczków)


Wykonanie szło tak samo, tylko użyłam dużych foremek do muffinek, dlatego zrobiłam 5 serniczków, ale gdybym do każdego dodała żurawinę i skórkę pomarańczową spokojnie byłoby ich 6. Miałam inne ciastka owsiane z racji, że nie ma u mnie Biedronki, więc dodałam też więcej masła, żeby konsystencja była właściwa.
Żurawinę dodałam do tylko 2 z 5 serniczków jako, że drugi zjadacz nie przepada :-)
Wykonanie moje wyglądało tak :

Takie ciastka owsiane dorwałam


Czekoladę z masłem rozpuszczam w garnku


Dodaję do pokruszonych ciastek
(do kruszenia polecam wałek ;-) )


Do tego cukier
(następnym razem nie dam)


Tą masą (o konsystencji mokrego piasku) wykładam formy do muffinek.
Piekę 10 min w 175 stopniach C.



Masa serowa u mnie powstaje z serka kremowego - jak na kanapki
Ubijam z cukrem za pomocą miksera



Do tego poleciało jajo


Na dwa upieczone spody dałam żurawinę i zalałam masą sernikową


I to piekłam, trochę dłużej niż w przepisie


Wyjęłam jak wyglądało tak
(trochę się wylało)


I wyszły mi takie mini serniczki, o


I żurawinowy w przekroju


Spód wyszedł jednak dalej za słodki, następnym razem podaruje sobie cukier... i rozłożę to na 6 foremek a nie 5. Nie mniej jednak spód ma fajny czekoladowy smak, masa serowa nie jest za słodka, a do tego żurawina :-) Szkoda, że nie dostałam tej skórki pomarańczowej, na pewno byłaby super dodatkiem. Nie mniej jednak serniczki smakowały. Przepis prosty i raczej bezproblemowy, a efekt super :-)
Oceniam 4,5/5 i polecam.

Przepis załączam do akcji :

Wielkanocne Smaki - edycja IV

Smacznego,
A.

2 komentarze: