niedziela, 13 października 2013

Francuskie zawijaski pomidorowe

Nie, nie ja wymyśliłam nazwę tego dania ;-)
Podczas ostatniego pobytu w domu mama nakupowała mi kila gazetek z przepisami i ten pochodzi z jednej z nich. Zakupiłam ciasto francuskie bez celu i jak spędziło parę dni w lodówce uznałam, że można spróbować coś z niego nowego zrobić ;-)
Niby w przepisie jest jajo, ale moim zdaniem można spokojnie je ominąć.

Okładka gazetki z której wzięłam przepis :


Zdjęcie przepisu :


I przepisany :

1 duże opakowanie ciasta francuskiego
kilka sporych plastrów szynki gotowanej lub innej dowolnej wędliny, np. salami
kilka plastrów dowolnego żółtego sera
2 opakowania serka twarogowego typu Almette o smaku pomidorowym
świeża bazylia
1/2 słoika pomidorów suszonych w oliwie
1 jajko


1. Pomidory osącz z oliwy i pokrój drobno. Dodaj do serka i zmiksuj blenderem.
2. Bazylię posiekaj i dodaj do masy z serka i pomidorów. Wymieszaj łyżką.
3. Rozłóż ciasto i rozsmaruj na całym farsz z serka z pomidorami i bazylią. Następnie nałóż szynkę oraz ser.
4. Ciasto zwiń ciasno, pod koniec zwijania brzeg oraz górę ciasta posmaruj za pomocą pędzelka roztrzepanym jajkiem.
5. Roladę pokrój na kawałki o grubości około 2 cm i ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
6. Wstaw blachę na kilkanaście minut do piekarnika nagrzanego do temperatury 220-225 stopni C. Piecz, aż ciasto zacznie się rumienić. Zawijaski najlepiej smakują na ciepło.

Przepis moim zdaniem nie precyzyjny, ale dobra... Ja użyłam połowy ciasta, jednego serka, chyba 5 suszonych pomidorów i pół garści liści świeżej bazylii... Tak samo nie widzę powodu żeby ją osobno siekać (więcej roboty dla nas), więc dołożyłam ją od razu do zmiksowania razem z serkiem i pomidorami... :-) Olałam też jajko, jak sami zaraz zobaczycie.
No i danie robi się teoretycznie 30min (wg tego co napisali), więc czasowo na plus.

Zdjęcia :

Udało mi się dorwać dobry serek 
(gdybym jadła kanapki zaczęłabym kupować częściej bo pycha!)


Wkładam do miksera razem z 5 pomidorami i kilkoma liśćmi bazylii i miksuję


Zmiksowana masa ma się tak


Ciasto francuskie podzieliłam na 2 części


Na jednej rozsmarowuje masę serkową (taki ma prawie kolor jak na tym zdjęciu)
I w tym momencie radzę nie smarować serkiem po całej długości tylko jedną krawędź (tą do której będziecie zawijać) zostawić bez serka


Zamiast szynki gotowanej dałam pastrami a ser - edam.


Układam


Zawijam i zamiast działać z jajkiem po prostu tą "czystą" krawędź lekko sklejam z resztą ciasta (bez niczego, ciasto już było lekko plastyczne :-) )
I zawijam nie aż tak ściśle żeby ciasto nie popękało, bo jednak nadzienia jest sporo a francuskie i tak urośnie


Kroję


I układam na blasze


Moim zdaniem już wygląda rewelacyjnie!


Trzymałam 20 min w piekarniku na ok. 200-220 stopniach i wyszło tak


I na talerzyku


Moim zdaniem na prawdę fajna zakąska, jak ktoś lubi taki serek bo jednak on jest wyczuwalny bardzo, jest go sporo w takim zawijasku-ślimaczku ;-) Korci mnie żeby następnym razem zrobić z szynką szwarcwaldzką i do masy serkowej dać czarne oliwki... Jest z czym kombinować ;-) I na pewno nie trzeba tam koniecznie wrzucać szynki, jakby ktoś był wege, to sądzę, że i bez niej byłoby dobre.
Rzeczywiście lepsze są na ciepło, prosto z pieca właściwie, a przepis na pewno do powtórzenia.
Moja ocena 4,5/5, polecam.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz