niedziela, 25 sierpnia 2013

Ryż z papryką

Kolejny dodatek do dań po sosie pieczarkowym. Ostatnio nagotowałam tyle ryżu, że poszedł do trzech obiadów :-D W tym w książce Dr Oetkera dojrzałam przepis na takiego "sajda", który moim zdaniem dobrym sposobem na przemycenie warzyw jest.
Ryż z papryką, tego jeszcze nie próbowałam ;-)

Książka, bo chyba nie pokazywałam, wygląda tak (trochę kolory przekręcone) :


A przepisy na ryż :


I przepisany ten właściwy :

4 porcje

litr osolonej wody
200 g ryżu długoziarnistego (paraboiled)
pół strąka zielonej i czerwonej papryki (200 g)
łyżka oliwy
sól
świeżo zmielony pieprz
słodka papryka w proszku 

czas przygotowania : 25 minut

1. Zagotować w garnku osoloną wodę. Do wrzątku wsypać ryż, gotować 15-20 minut na małym ogniu pod przykryciem. Strąki papryki oczyścić, usunąć szypułki, gniazda nasienne i wewnętrzne białe włókna. Paprykę opłukać, osuszyć, pokroić w drobną kostkę.

2. Oliwę rozgrzać w garnku, dusić na niej kostki papryki 3-4 minuty, kilkakrotnie wymieszać. Warzywa przyprawić do smaku solą, pieprzem i słodką papryką.

3. Ugotowany ryż odcedzić, osączyć, wymieszać z papryką, przyprawić.

U mnie ryżu dawałam na oko i ogólnie wszystkiego na oko, tak żeby było dobrze ;-) Zdjęcia robione "późną nocą" więc jakość nie powala...

Paprykę drobno pokroiłam


Ryż biały ugotowałam


Paprykę podduszam na oliwie


Dodałam przyprawy, do których leci też ryż



A taka jest różnica kolorów zmieszanego z dodanym


Ostatecznie ryż wylądował tym razem na talerzu z pałkami kurczaka


Ale też spoko opcją jest razem z papryką podsmażenie kurczaka (sól + pieprz + jasny sos sojowy) i do tego dodanie ryżu, i mamy cały obiad prawie jednogarnkowo ;-)


Mi jak i mej bardziej wybrednej połówce ryż z papryką posmakował, zawsze coś nieco odmiennego od zwykłego ryżu ;-) Polecam, przepis oceniam na 4,5/5.

Przepis załączam do akcji :

Warzywa psiankowate 2013

Smacznego,
A.

1 komentarz:

  1. Dzięki takim przepisom jak u Ciebie żaden obiad nie będzie już nudny ;) Dziękuję za dodanie wpisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń