piątek, 30 sierpnia 2013

Paprykarz z kurczaka

Nie, nie paprykarz szczeciński! Puchy wam na stół nie postawie i nie obfotografię!
Co tu dużo mówić, prosty przepis na obiad z kurczakiem i garstką warzyw ;-)
Podkradziony ze strony tesco, od Makłowicza także wiadomo, można szpanować ;-)


Link do przepisu : http://www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/paprykarz-z-kurczaka1#

Przekopiowany :

czas przygotowania: 01:00
ilość porcji: 4

Składniki:
2 duże dojrzałe pomidory lub 4 śliwkowe
800 g piersi z kurczaka
3 łyżki oleju rzepakowego
1 duża cebula
1 łyżka słodkiej węgierskiej papryki w proszku
2 żółte papryki
150 ml kwaśnej 18% śmietany
sól

Sposób przyrządzania:

1 Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, szklimy, nie rumieniąc.

2 Zdejmujemy naczynie z ognia, wsypujemy paprykę w proszku, mieszamy, stawiamy patelnię na ogniu, podlewamy odrobiną wody. Dodajemy pokrojonego w dużą kostkę kurczaka, obsmażamy ze wszystkich stron, w razie potrzeby podlewając odrobiną wody (papryka w proszku nie może się przypalić, gdyż karmelizując się, gorzknieje).

3 Dodajemy obrane ze skórki, pokrojone w kawałki pomidory, pokrojoną w kostkę paprykę, dusimy ok. 30 minut, ewentualnie podlewając odrobiną wody.

4 Solimy do smaku, zaprawiamy śmietaną, zagotowujemy. Podajemy z ryżem albo kluseczkami galuszkami


Zrobiłam około pół porcji.

Cebulkę pokrojoną podsmażam


Dodaję paprykę w proszku i trochę wody


Dorzucam kurczaka


Jak się przesmaży...


...lecą warzywka i wszystko zaczynamy dusić


Do takiej postaci


Zaprawiam śmietaną, doprawiam... i "włala"


Podaję z ryżem



Sos smakował mi bardzo, kurczak z duszenia wychodzi całkiem fajny, z lekkim sosikiem warzywnym. Przepis oceniam dobrze, choć jedyne co mi brakowało to więcej sosu, ale da się to naprawić następnym razem dodając więcej warzyw. I w ogóle strasznie dawno jadłam takiego gotowca z Knorra w słoiku "sos paprykowo-śmietanowy" czy jakoś tak, ale wydaje mi się że to podobny smak ma, tyle że oczywiście nie tak "ciężki" jak słoikowa wersja.
Moja ocena : 4/5, polecam.

A przepis załączam do zmiksowanych akcji :

Amore pomodori! Warzywa psiankowate 2013

Smacznego,
A.

2 komentarze:

  1. Szybki i smaczny obiadek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dobrze ze to odnalazłam!! :) uwielbiałam ten paprykarz wzięłam go raz z Tesco był jako ulotka i się w nim zakochałam niestety podczas przeprowadzki ulotka się zapodziała a na stronie Tesco juz go nie ma wyskakuje jakiś error a tu proszę po tylu poszukiwaniach i jest :D suuuupeeeer zawsze to pewniej z przepisem niż na test swojej pamięci hehe

    OdpowiedzUsuń