piątek, 16 sierpnia 2013

Krewetki z czosnkiem w białym winie

Podkusiło mnie i kupiłam krewetki królewskie... no i trzeba było zrobić ;-) Padło na przepis znaleziony na jednym blogu, prosty (akurat na pierwsze starcie z krewetkami!), ze składnikami które mam w domu :-)
Wyszło chyba nieźle.

Link do przepisu z którego skorzystałam : http://taniecsmakow.blogspot.com/2013/06/potrzebne-biako-krewetki-z-czosnkiem-i.html

Przekopiowany przepis :

Składniki (4 porcje):

duża łyżka masła
500 g krewetek średnich
6 dużych ząbków czosnku
3-4 łyżki oliwy
100 ml białego wytrawnego wina
sól
koperek, mały pęczek (my lubimy dużo)


Krewetki obrać z ogonków i obsuszyć, można na ręcznikach papierowych. Na patelni rozgrzać masło i zrumienić 2 ząbki drobno posiekanego czosnku. Dodać krewetki, nich się podsmażą 2-3 minuty. Przemieszać dodać oliwę, sól, odczekać pół minuty i dolać wino. Po odparowaniu - około 5 min - odstawić z ognia i wrzucić pozostały, drobno posiekany czosnek i grubiej posiekany koperek.

Podawać z bagietka, którą macza się w sosie i z wcześniej napoczętym winem ;)

Oczywiście połowa składników, zamiast świeżego koperku niestety suszony + świeża natka z pietruchy.
U mnie wyglądało to tak :

Składniki


Posiekany drobno czosnek wrzucam z masłem na patelnię


Do tego lecą krewety


Sól


Winko


Po odparowaniu dorzucam resztę posiekanego czosnku i zioła


Efekt końcowy wygląda o tak


Mimo, że smaczne, sosik super, to dalej do krewetek przekonana do końca nie jestem. Jeśli ktoś lubi krewety to na prawdę przepis godny polecenia na szybki i sycący obiad :-) Tak w ogóle to masa koperku tutaj to świetny pomysł, daje rewelacyjny smak :-)
Przepis oceniam na 4/5.

Smacznego,
A.

1 komentarz: