piątek, 26 lipca 2013

Sałatka makaronowa z kurczakiem i chilli

Nawet nie, że nie przepadam za ostrym jedzeniem, bo np. sos słodki chilli ubóstwiam, ale nie wolno mi takich potraw jeść. No niestety, ubolewam nad tym, mój próg ostrości spadł właściwie do zera... No ale kiedy wędrowałam z chłopem mym między sklepowymi półkami, wzięłam do ręki gotową sałatkę a on stwierdził "o! coś takiego mogłabyś zrobić..." nie musiał dwa razy powtarzać ;-) Trochę to trwało, ale w końcu się wzięłam i sałatkę inspirowaną gotowcem przyrządziłam!

Dam chociaż zdjęcie owej inspiracji ;-)



No i jak się w końcu zebrałam tak zrobiłam ;-) Chyba pierwszy raz kupiłam świeże chilli!

Przepis mój ma się następująco :

czas przygotowania : do 30 min
na ok. 4 porcje

Składniki :

250 g makaronu
2 piersi z kurczaka
2 łyżeczki jasnego sosu sojowego
szczypta pieprzu
1 łyżeczka papryki słodkiej
2 płaskie łyżeczki mąki kukurydzianej (corn flour)

na sos :

1 czerwone chilli bez pestek
2 ząbki czosnku
ok. 150 ml passaty (przecieru pomidorowego, nie koncentratu)
ok. 1/2 łyżeczki cukru
szczypta soli

do tego kilka łyżek oleju do smażenia

Jak to się robi?

Na początek wstawiam garnek z osoloną wodą na gaz, kiedy woda się zagotuje wrzucam makaron i gotuję al dente. Odcedzam.
Piersi kurczaka myję, suszę, oczyszczam, kroję najpierw w cienkie paski, później w kostkę, wrzucam do miski. Doprawiam kurczaka pieprzem, papryką, sosem sojowym i mąką kukurydzianą, dokładnie mieszam wszystko rękoma, żeby kurczak był pokryty mieszaniną po całości. Odstawiam.
Podczas robienia sosu wstawiam patelnię i na rozgrzany olej (małą ilość) wrzucam kurczaka.
Biorę się za sos : chilli przekrawam na pół, usuwam nasiona, resztę kroję na mniejsze kawałki. Czosnek obieram i również na mniejsze kawałki. Chilli i czosnek wrzucam do "siekaczki" i uruchamiam.
Kroję 4 pomidorki koktajlowe na mniejsze części, dodaję do siekaczki, znowu uruchamiam. Na koniec dodaję do siekaczki passatę i cukier, uruchamiam żeby wszystko się połączyło.
Wracam do kurczaka, kawałki były małe, więc podsmażył się szybko. Zalewam go sosem, dodaję makaron, wszystko razem mieszam i chwilę podgrzewam żeby smaki się połączyły.
Podałam na ciepło (zimna wersja nie bije wersji na ciepło od razu z patelni).

Skoro ja robiłam to tylko wrzucam zdjęcia :-)

Trochę przyduży makaron, ale nic to!


Połowa leci do wody


Cycki z kurczaka


Kroję


Przyprawiam


Mieszam


Na sos tudzież dressing


Chilli



Czosnek



Pomidorki




I już doprawione z passatą



Kurcze na patelni


Podsmażone z sosem mieszam


I makaronem


I przybiera to taki wygląd


A na talerzu taki



"Sałatka" w mojej ocenie jest spoko daniem obiadowym, na pewno szybkim w wykonaniu bo nie zeszło mi chyba nawet 30 min, żeby je przygotować. Mąka kukurydziana daje kurczakowi fajną teksturę, w tej ilości jaką widać chilli jest wyczuwalne ale nie kopie po kubkach smakowych, tak więc jak ktoś woli pikantniej niech próbuje z nasionkami dodać ;-) Na drugi raz podam na obiad z jakimś warzywkiem na boku (może brokuł?) i myślę, że też będzie pysznie ;-) Zdecydowanie bardziej podeszło mi na ciepło, zaraz po zdjęciu z patelni.
Mi smakowało, proste i szybkie jedzenie, oceniam na 4/5.

A sałatkę załączam do akcji :

Makaron kreatywnie

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz