piątek, 12 lipca 2013

Letnia sałatka z kurczakiem i fasolką

Miałam ja smaka na sałatkę. Chętnie zrobiłabym sałatkę curry, ale na obecne temperatury zdecydowanie za ciężka. Widziałam gdzieś piękny przepis na sałatkę na wynos nawet ale gdzieś zaginął :-( Tak więc postanowiłam się zasugerować  innym i zrobić sałatkę z rzeczy jakie posiadam w domu :-)

Zainspirowana tym przepisem : http://blog.lbsgoodspoon.com/2011/05/summer-salad-of-chicken-goat-cheese.html

Zrobiłam sałatkę która przybrała taką postać :

2 małe piersi z kurczaka
Kukurydza z puszki
Fasolka szparagowa (garść)
Pomidorki koktajlowe
Cebula dymka
Kuskus (około pół szklanki)
Oliwa z oliwek lub olej
2 kostki rosołowe

na dressing (prawie jak w przepisie z załącznika) :
1-2 łyżek posiekanego świeżego tymianku
1 łyżeczka soli
1 łyżka octu z białego wina
2 łyżki czosnku (zmielonego)
2 łyżeczki musztardy dijon
pieprz do smaku
oliwa z oliwek


Kurczaka umyć, oczyścić, pokroić w mniejsze kawałki i chwilę po marynować w roztartej kostce rosołowej z oliwą (jak to robi Marco Pierre White w reklamie Knorra).
Kuskus ugotować z połową kostki rosołowej (zależnie od ilości kuskusu) aby nadać mu lekki posmak.
Fasolkę szparagową krótko obgotować, żeby w dalszym ciągu była chrupiąca.
Pomidorki pokroić w połówki, cebulę dymkę posiekać.
Przygotować sos : połączyć tymianek z łyżką octu winnego i solą. Dodać drobno posiekany i przetarty czosnek(lub go zmielić), musztardę, pieprz i kilka łyżek oliwy lub oleju, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Ewentualnie doprawić do smaku solą i pieprzem.
Kiedy wszystko wystygnie połączyć wszystkie składniki : kuskus, kurczaka, kukurydzę z puszki, pomidorki koktajlowe, fasolkę szparagową, dymkę i sos sałatkowy. 

Wyglądało to tak :

Część składników


Przygotowuje kurczaka


Kuskus


Fasolka


Taki tymianek dostałam - z dodatkiem oleju


Mocno tymiankowy sos :-)


Pomidorki


Dymka


I wersje na wynos łączę...
(kilka warstw nie obstrykałam)
na kurczaka daję sos


na to kukurydza i dymka na koniec


I w przekroju gotowa sałatka ma się tak :
kuskus,  fasolka szparagowa, pomidorki, kurczak, sos, kukurydza, cebula dymka.



a wersja domowa, zmieszana nie wstrząśnięta wygląda tak :


Pozytywnie mnie zaskoczył sos do sałatki, takiego jeszcze nie jadłam. Sałatka jest bardzo świeża, ma jednak zdecydowany smak. Polecam na letnie kolacje :-) mi to co widać starczyło na dwie duże porcje. Moja ocena to 4,5/5.

A i do akcji dołączę, a co mi tam!

Warzywa Strączkowe - edycja letnia
Zainspiruj się kaszą!













Smacznego,
A.

2 komentarze: