poniedziałek, 10 czerwca 2013

Ćwiartki z kurczaka po myśliwsku

Nie wiem ile ten przepis ma wspólnego z właściwym kurczakiem po myśliwsku, ale według Tesco (skąd mam przepis) najwyraźniej ma. Moja wersja niestety musiała się obyć bez czerwonej fasoli, którą uwielbiam,
Ale niestety nie gotuję tylko dla siebie ;-) Przepis wydał mi się ciekawy, tym bardziej, że nie jest to sztampowe wrzucenie tych ćwiartek kurczakowych do piekarnika, więc czemu nie? O dziwo nawet owoce jałowca mam w domu!

Link do przepisu : http://www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/cwiartka-z-kurczaka-po-mysliwsku/#

I przekopiowany :

czas przygotowania: 01:45
ilość porcji: 4

Składniki:
4 ćwiartki kurczaka
150 g boczku wędzonego
2 duże cebule
1 kg pomidorów
1 puszka czerwonej fasoli
2 ząbki czosnku
4 jagody jałowca
4 łyżki oleju
½ szklanki bulionu
przyprawy: sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, rozmaryn


Sposób przyrządzania:

Ćwiartki z kurczaka dokładnie umyj i przypraw solą, pieprzem i rozmarynem. Przyprawione ćwiartki ułóż w rondlu lub w brytfannie.
Następnie zrumień na oleju pokrojone w kostkę: cebulę, boczek oraz czosnek i dodaj do kurczaka. Całość duś przez ok. 20 min. Następnie dodaj obrane ze skórki pokrojone w drobne cząstki pomidory. Podlej przygotowanym bulionem i dodaj przyprawy (ziele angielskie, liść laurowy, jagody jałowca), duś przez kolejne 50 min.
Pod koniec duszenia dodaj dokładnie odcedzoną czerwoną fasolę. Kurczaka podawaj wraz z powstałym podczas duszenia sosem pomidorowym.

Zrobiłam pół porcji, dwie wielkie nogi, jedna puszka pomidorów, niestety zero fasoli i zamiast rozmarynu (którego o dziwo nie mam) dałam zioła prowansalskie.
Zdjęcia mają się tak :

Najpierw wszystko skrajam
Cebulę w kostkę


Czosnek drobno


Zamiast boczku z racji na szerokość geograficzną mam bekon


Przyprawiam nogi solą, pieprzem i prowansalskimi


W garnku rozgrzewam oliwę i podsmażam chwilę cebulę, po czym dodaję bekon


Dodaję kurczaka i duszę ok. 20min



Po czym wygląda tak


Dodaję resztę - pomidory, bulion (u mnie z kostki + trochę wody) i zioła i duszę kolejne 50 min


Po tym czasie mięso dosłownie odchodzi od kości, jest cudnie miękkie :)
(zdjęcie niestety z fleszem)


Ja podałam z ryżem


Przepis oceniam na 4,5/5, moim zdaniem bardzo smaczne :-) Kurczak super delikatny, mięso miękkie i odchodzi od kości, sos pycha i z ryżem smakuje świetnie. Dobre danie na tani obiad ;-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz