środa, 10 kwietnia 2013

Pierogi z kapustą i cebulką

Jak to mówią, jak jest w domu alergik jedzeniowy to na diecie jest cała rodzina. Ja mimo, że pierogi z kapustą i grzybami lubię, musiałam znaleźć alternatywną wersję bez grzybów aby chłopa nie potruć. No i tak wpadłam na te pierogi, z kapuchą kiszoną i cebulą :-)

Link do przepisu : http://www.przepisy.rzeszow.pl/content/pierogi-z-kapustą-kiszoną

I przekopiowany :

nadzienie:

1 kg kapusty kiszonej
5 dkg tłuszczu
4 dkg cebuli
sól
pieprz
(bułka tarta)

ciasto:

50 dkg mąki
1 jajko
sól
4 dkg słoniny przetopionej do polania

1. Przyrządzić nadzienie: kapustę odcisnąć (jeśli jest zbyt kwaśna), zalać wodą i ugotować bez przykrycia w niewielkiej ilości wody na silnym ogniu.

2. Posiekać cebulę, lekko zrumienić na tłuszczu. Kapustę odcisnąć z wywaru przez ścierkę, zemleć w maszynce lub posiekać, wymieszać z tłuszczem i cebulą, przysmażyć, dodać soli i pieprzu. (Wywar zużyć na zupę wraz z odciśniętym sokiem). Nastawić osoloną wodę do ugotowania ciasta.

3. Sporządzić ciasto: mąkę przesiać, zagnieść z jajkiem i wodą (¾ szklanki), wyrobić ciasto. Wałkować je dość grubo, wykrajać krążki średniej wielkości. Na środek każdego krążka nałożyć nadzienie. Zlepić brzegi pierogów na przestrzeni wąskiego rąbka; układać na tacy lub na sicie. Włożyć do wrzącej wody, ugotować, odcedzić, przelać ciepłą wodą, osączyć, położyć na okrągły półmisek ogrzany, polać tłuszczem i zaraz podawać.



Jeśli użyć tłuszczu roślinnego, to chyba nawet przepis można zakwalifikować jako wege ;-)
Co do samego przepisu to moim jakże skromnym zdaniem jest całkiem niezły, miałam "wpadkę" bo w notatniku przepis skopiował mi się, że do zrobienia ciasta mam dodać 3 szklanki mąki, a nie 3/4, ale co tam... taki drobny błąd ;-) Kapusty ogólnie na taką ilość ciasta też dałabym mniej (i w sumie dałam, ale powinnam dać jeszcze mniej), mi się wydaje że 700 g spokojnie by starczyło.
Ponadto pragnę nadmienić, że serdecznie nienawidzę jednostki dekagramy. Uważam, że wymyślił ją jakiś posraniec kompletny.
Tyle słowem wstępu.

Czas na zdjęcia!

Składniki na ciasto




Farsz :

Średnio-mała cebula


Kapucha (którą radzę przepłukać)


I gotujemy!


A później odciskamy


Kroję raczej drobno


Na patelni podsmażam cebulkę


Do niej leci kapucha, doprawiam solą i pieprzem i przesmażam tak


A ciacho rozwałkowuje cienko


Wycinam


I kleje pirogi


A później chlup do wody osolonej gotującej się.
I wyjmuje jak się chwile pogotuje na powierzchni



I gotowe :-)



Przepis oceniam na 4/5, strasznie czasochłonny, ale jak ktoś lubi pierogi to dobry :-) Jak widać chyba zmieniła mi się kuchnia i trochę składniki, co za tym idzie szerokość i długość geograficzna też ;-) Zobaczymy ile to potrwa. Pozdrowienia zza morza! A następny przepis nie wiem kiedy, bo teoretycznie jestem bez internetu ;-)

Smacznego,
A.

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :-) Tym bardziej, że pierogi robiłam chyba drugi raz w życiu ;-D

      Usuń
  2. ahhh tez uwielbiam pierogi z samej kapusty z cebulka - bez grzybka :)

    OdpowiedzUsuń