niedziela, 17 marca 2013

Szybka tarta z mozzarellą i szynką

Ostatnio zrobiłam jedną tartę na bazie ciasta francuskiego i padło na przepis Pascala z kuchni Lidla ;-) co prawda tamta wersja jest z łososiem, ale po komentarzach pod przepisem jako że tarta wyszła mdła, jak i że tartę z łososiem robiłam chwilę temu(muszę się zebrać i dodać przepis w końcu), zdecydowałam się nieco zmodyfikować przepis na moje lubienie. I zobaczcie co mi wyszło...
Link do przepisu oryginalnego : http://kuchnialidla.pl/product/Szybka-tarta-z-lososiem-mozzarella-i-pomidorami

Przepis po moich zmianach wygląda tak (biorąc pod uwagę formę do tarty o średnicy 21 cm) :

ciasto francuskie: 200 g
jajka: 4 szt.
śmietana 30%: ok. 100 ml
pomidory sparzone, zahartowane, bez skórek, bez gniazd, pokrojone w drobną kostkę : 340 g (ja dałam 1 puszkę)
szynka szwarcwaldzka : 100 g (zamiast łososia)
natka pietruszki : 0,5 pęczka (zamiast szczypiorku)
mozzarella: 185 g
masło: 5 g
mąka: 5 g
sól: do smaku
pieprz: do smaku

Dla 4 osób

Czas przygotowania: 15 min
Czas schłodzenia: 20 min
Czas pieczenia: około 25-30 min

* Przygotuj formę na tartę.
* Rozgrzej piekarnik do 160°C (termoobieg) lub 180°C (góra-dół).

Przygotowanie:


Pokrojone w kostkę pomidory (sparzone, zahartowane, bez gniazd i skórek) odstawiamy na bok. Do miski wbijamy jaja, dodajemy śmietanę oraz szczyptę soli i pieprzu. Całość mieszamy w misce widelcem do uzyskania jednolitej masy. Odstawiamy.

Formę do tarty smarujemy masłem od środka(ja nie posmarowałam, bo silikon, ale stwierdzam po wykonaniu, że i tak powinnam). Odstawiamy na bok.
Schłodzone ciasto francuskie delikatnie wałkujemy z obu stron na blacie posypanym mąką (rozwałkowane ciasto musi być cienkie). Formę wykładamy ciastem, które dokładnie dociskamy do dna i brzegów formy. Spód ciasta nakłuwamy widelcem. Za pomocą wałka usuwamy wystające brzegi ciasta (formę z ciastem możemy również wstawić do zamrażalnika na około 20 min w celu uzyskania lepszego efektu).

Na cieście rozkładamy szynkę, pokrojoną mozzarellę (tworzymy wachlarz z kawałków szynki i mozzarelli) i wszystko posypujemy szczypiorkiem. Dodajemy pokrojone w kosteczkę pomidory (ja pomidory wymieszałam z masą jajeczno-śmietanową i niecałą połowę wylałam na dno, ułożyłam warstwę serowo-szynkową i na to znowu masa pomidorowo-jajeczno-śmietanowa). Doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy mieszanką jajek i śmietany.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160°C (termoobieg) lub 180°C (góra-dół) przez około 20-25 min (aż do całkowitego ścięcia się masy z jajek i śmietany).




Na pierwszy rzut oka zobaczycie, że kładąc warstwy tak jak to opisano (czyli jak zrobiłam), tarta wygląda zupełnie inaczej niż na zdjęciu z przepisu oryginalnego ;-) Do tego zmianę zrobiłam przy dodawaniu śmietany, ale o tym we właściwym momencie będzie widać. No i mi się tarta piekła z 40 min aż. Nie wiem czy to wina piekarnika, czy formy silikonowej czy czego, ale trwało to niemiłosiernie długo, więc teoretycznie "szybka" tarta wcale taką do końca nie była niestety.

Zdjęcia z wyrobu mają się tak :

Składniki


Zaczynam od masy płynnej, do której dodaję też pomidory





Kroję mozzarellę i szynkę szwarcwaldzką



Na dno już wyłożonej ciastem formy wylewam trochę masy płynnej i na to układam wachlarz z szynki i mozzarelli


Który zalewam resztą masy i do pieca!


A po wyjęciu...


Tak się spiekło


A kawałek wygląda tak



Do końca nie powiem czy tarta powala smakiem, bo byłam tak koszmarnie głodna, że w sumie wsunęłam prawie połowę. Nie bardzo pasowało mi samo ciasto francuskie, z jakimś innym jestem przekonana, że bardziej by mi podeszło, za to farsz zdecydowanie jak najbardziej z tymi pomidorami - super. Tartę jako całość oceniam więc na 3,5/5.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz