piątek, 8 lutego 2013

Kotossoupa - grecki bulion z cytryną

Lata temu zachwycona programem "Pascal po prostu gotuj" kilka przepisów które wpadły mi w oko w programie skrzętnie skopiowałam ze strony i wydrukowałam. I teraz sobie za to dziękuję, bo dzięki porządkom natrafiłam na ten przepis, który pamiętam, że mi smakował, mimo, że nie byłam żadną wprawioną kucharką, tylko nastolatką próbującą nie spalić kuchni ;-) Postanowiłam wrócić do przepisu po latach i oto co wyszło...

Skan przepisu (jak widać, skończył mi się czarny tusz w drukarce :-D )


I przepisany :

Dla 4 osób
Czas przygotowania : 20 min

3 jajka
1 cytryna
1 kostka bulionu knorr z pietruszką i lubczykiem
100 g ryżu
sól do smaku

Jak to zrobić :

1. Oddziel żółtka od białek.
2. W mikserze ubij białka ze szczyptą soli.
3. Wyciśnij sok z cytryny.
4. Rozpuść kostkę bulionu Knorr w 1,5 litra wrzątku. Dodaj ryż i gotuj, aż będzie miękki.
5. Roztrzep widelcem żółtka i powoli wlewaj je do miksowanych białek.
6. Nie wyłączając miksera, wlej cienką strużką sok z cytryny, a następnie kubek bulionu.
7. Zdejmij z ognia bulion i przelej go do jajecznej piany, cały czas mieszając.
8. Podawaj natychmiast z listkiem pietruszki.


Program jak widać był sponsorowany przez Knorra, stąd te kostki konkretne. Po składnikach można zauważyć, że nie udało mi się zrobić połowy porcji, ale to nic ;-)
Jak widać nie trzeba sięgać daleko za granicę w poszukiwaniu kucharzy z fajnymi przepisami, ja osobiście bardzo lubię Pascala, oglądam kolejne programy i nawet mam tą starą książkę z przepisami, choć osobiście bardziej podobają mi się te ściągnięte ze strony podczas trwania "Po prostu gotuj".
No dobra, bierzmy się za robotę!

Składniki (poza solą i wodą)


Białka miksuje z solą


Do gotującej się wody wrzucam kostkę


Wyciskam sok z cytryny


W bulionie z kostki gotuje ryż


Do białek powoli domiksowuje żółtka i cytrynę



I łączę wszystko do żółtek wlewając powoli bulion z  ryżem


Ot i cała filozofia



Mogę się założyć, że duża większość z was nie jadła w życiu podobnej zupy :-D Jest puszysta, zupełnie inna bo puszysta, ale pyszna :-) Ja zupę oceniam na 4/5 i cytryno i ryżolubnym ludziom polecam spróbować ;-)
Mam nadzieję, że jesteście zaskoczeni :-D

Smacznego,
A.

1 komentarz: