sobota, 16 lutego 2013

Dietetyczne leczo

Przepis dostałam swego czasu od jednej blogerki będącej na diecie Dukana, tak więc przepis jest z nią zgodny, ale myślę, że z innymi dietami też może być ;-) Leczo jest przepyszne, choć od prawdziwego leczo odstaje totalnie, ale jakoś trzeba było nazwać.
Przepis napiszę jak ja robię, choć od wyżej wspomnianej blogerki wiem, że dobrze też komponuje się z rybami, a nie tylko kurczakiem, jak u mnie :-)

Składniki :
2 piersi kurczaka
3 cebule
1 papryka
pomidory (ja dałam z puszki + 2 normalne)
cukinia
koncentrat pomidorowy (lub nie, jak dałam pomidory z puszki to już nie dawałam koncentratu)
bazylia, oregano
papryka słodka (lub ostra, jeśli ktoś woli)
vegeta
sól, pieprz

Kurczaka pokroić w małą kosteczkę, doprawić "przyprawą do kurczaka" i obsmażyć na patelni teflonowej. Odstawić.
Wlać trochę wody do garnka . Wkroić cebule , sparzone i obrane ze skóry pomidory, paprykę - dusić do miękkości. Dodać pokrojoną i obraną cukinie oraz kurczaka - wszystko dusimy do miękkości. 
Dodać przyprawy do smaku : bazylie, oregano, vegetę i ostrą paprykę lub chilli oraz łyżeczkę koncentratu pomidorowego, też do smaku.


Jak widać zero skomplikowania. Tak to wyglądało...

Kurczak


Nie miałam standardowej "przyprawy złocistej" więc dodałam tą


I po chwili wrzucam do garnka - wszystko robię od razu w jednym, żeby nie bawić się w zmywanie


Jak kurczak się smażył, pokroiłam warzywa





Zdjęłam kurczaka z ognia, zamiast tego wrzuciłam cebulę żeby się chwilę przesmażyła, a później papryka i pomidory


Podduszone warzywa


I cukinia bez nasion


I już efekt końcowy


I mniej dietetyczna opcja - z ryżem :-)


Mi z ryżem smakuje bardzo, oceniam na mocne 4/5 i polecam wszystkim warzywo-lubnym ;-)
Idę wcinać kolejną porcję ;-)

Smacznego,
A.

3 komentarze: