czwartek, 18 października 2012

Zupa szpinakowa

Przepis ze wczoraj, pycha pycha pycha!
Postaram się nadrobić wkrótce brak wpisowy :-)

Co do zupy -  przepis pochodzi ze strony : http://www.mojegotowanie.pl/przepisy/zupy/zupa_szpinakowa

Przekopiowany przepis :

Czas przygotowania: 30 minut
 

Składniki

    300g mrożonego szpinaku
    1 marchewka
    Kawałek selera
    4 – 5 ziemniaków
    Łyżka serka kanapkowego ziołowego
    3 łyżki jogurtu naturalnego
    Łyżka mąki
    Maggi
    Pieprz
    Vegeta
    Ziarenka smaku
    Kostka rosołowa drobiowa


Etapy przygotowania

Marchewkę i seler obrać i potrzeć na tarce o grubych oczkach.
Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę.
Ziemniaki wraz z marchewką i selerem włożyć do garnka, zalać wodą, dodać wszystkie przyprawy  i gotować do czasu aż warzywa będą miękkie.
Następnie dodać rozmrożony szpinak. Zagotować.
Jogurt naturalny roztrzepać z serkiem, mąką i wodą, po czym wlać do gotującej się zupy. Wymieszać i zagotować.
Zupę przyprawić do smaku.


Ja zrobiłam na bulionie bo akurat miałam, bez maggi, podravki czy innych ekhm... No :-) A szpinaku użyłam świeżego, wszystko pół porcji oczywiście.
Uznałam, że chyba muszę liczbowo oceniać przepisy, bo piszę że wszystko pycha i w ogóle ;-P

Ale najpierw zdjęcia z przygotowań :

Ziemniaki, seler, marchew


Świeży szpinak


Bulion z warzywami (poza szpinakiem)


I ze szpinakiem...


Serek...


Z mąką i odrobiną bulionu i jogurtem mieszamy...


I zabielamy zupę


A na talerzu...


Pierwszy raz chyba żałuję, że zrobiłam tak mało zupy :-) Przeeepyszna! A ten szpinak świeży, rewelacja :-)
A szpinak kupiłam w Kaufie za 3zł chyba :-)
Zupę oceniam na 4,5/5 i zdecydowanie polecam!

Smacznego,
A.

2 komentarze:

  1. Ja ostatnio mam manie szpinakownia... więc chyba i zupy spróbuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. My też stworzyliśmy swoja zupkę szpinakową. Tak wyszła:
    http://www.jakugotujesz.pl/?recipes=zupa-szpinakowa

    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń