niedziela, 21 października 2012

Sałatka curry

Na podstawie przepisu mojej cioci, który niestety udało mi się zgubić, robię przepyszną sałatkę. Podobną lub taką samą podaje ona na imprezach rodzinnych, więc moja wersja opiera się na mętnych wspomnieniach z wyżej wymienionych, które nie trafiają się tak często jakbym sobie tego życzyła ;-) Sałatka nie jest z gatunku dietetycznych, jednak jest pyszna i prosta, dobra opcja jak się nie chce sterczeć godziny w kuchni.
Tak więc czas na przepis, składniki orientacyjne, każdy da ile czego lubi.

Składniki

Paczka lub dwie ryżu białego ugotowanego
Piersi z kurczaka - 2 sztuki
Kukurydza z puszki
Ananas z puszki w kawałkach (pokroić krążki)
Majonez + parę łyżeczek curry
Pieprz


Sposób wykonania

Zaczynamy od ugotowania ryżu. 
Piersi do sałatki muszą być dość drobno pokrojone (kawałki dwa na dwa raczej mijają się z celem), kurczaka możemy wykorzystać albo ugotowanego, albo smażonego na oliwie (oczywiście doprawionego solą i pieprzem) czy jeśli zostanie wam kurczak z rożna, też się nada do tej sałatki. Jak mówiłam, kurczaka kroimy w kosteczkę czy kawałki, wrzucamy do dużej miski, dodajemy takie same części kukurydzy i ananasa, ja daję na oko, ale tak, że porcja kurczaka jest zawsze odrobinę większa niż "warzyw". Do tego dodajemy ostudzony ryż, mieszamy wszystko. Robimy sos mieszając kilka łyżek majonezu z curry i odrobiną pieprzu. 
Każdy ma inne upodobania co do ilości majonezu w sałatce, jak i pewnie ilości curry w potrawach, tak więc proszę doprawić tak, żeby wam smakowało ;-)

U mnie przygotowania wyglądały tak :

Ryż u mnie w torebkach, przed gotowaniem i tak płucze w zimnej wodzie


Po ugotowaniu idzie do miski


Piersi kurczaka zrobiłam jak Marco Pierre White w reklamie Knorra


Z tym że to powinna być bardziej konsystencja pasty niż jak u mnie płynna



Już usmażonego kroję drobno


I do miski z ananasem, kukurydzą i ryżem


Mieszamy


Robimy sos z majonezu, curry i pieprzu



I łączymy z resztą sałatki w lubianych przez nas proporcjach.

U mnie efekt końcowy wyglądał prawie tak, bo w rzeczywistości wyszło bardziej żółte od tego curry :-)


Uwielbiam tą sałatkę choć nie robię zbyt często ze względu na majonez ;-) ale od czasu do czasu polecam zaszaleć. Przepis oceniam na 4,5/5.

Smacznego,
A.

1 komentarz:

  1. osobiście dodaje do gotującego się ryżu trochę kurkumy sałatka ma fajny kolor

    OdpowiedzUsuń