czwartek, 11 października 2012

Marokańska zupa z kurczaka i dyni

Gotujemy z tego co mamy w domu. Ja dziś pozbyłam się reszty dyni i innych warzyw razem z kurczakiem. Jadłam coś takiego pierwszy raz więc dzielę się przepisem, który pochodzi ze strony Cooking Light, tak więc sam w sobie przepis powinien być raczej chudy :-)

link : http://www.myrecipes.com/recipe/moroccan-chicken-butternut-squash-soup-50400000118582/

Przetłumaczony przepis :

Wydajność: Porcje 4
Razem zrobienie zajmuje: 48 Minut

składniki

     1 łyżka oliwy z oliwek
     1 szklanka posiekanej cebuli
     3 (4-uncje) bez skóry, bez kości, uda z kurczaka, pokrojone na kawałki wielkości kęsa
     1 łyżeczka kminku, zmielonego
     1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
     1/8 do 1/4 łyżeczki zmielonego pieprzu czerwonego
     3 szklanki obranej w
kostkę dyni piżmowej
     2 łyżki koncentratu pomidorowego bez soli
     4 szklanki bulionu z kurczaka lub chudego, o niskiej zawartości sodu rosołu
     1/3 szklanki nieugotowanego kuskusu
     3/4 łyżeczki soli koszernej
     1 cukinia, pokrojona na kawałki jak dynia
     1/2 szklanki grubo posiekanej świeżej bazylii
     2 łyżeczki startej skórki pomarańczy

przygotowanie

1. Rozgrzać palnik na średnim ogniu. Dodaj olej do garnka, wiruj aż będzie pokryte dno. Dodać cebulę i smażyć przez 4 minuty, mieszając od czasu do czasu. Dodać kurczaka, smażyć przez 4 minuty, aby nabrał brązowego koloru. Dodaj kminek, cynamon i pieprz do patelni, smażyć 1 minutę, cały czas mieszając. Dodaj dynię i pomidorowy koncentrat, smaż 1 minutę. Wymieszać na patelni z bulionem, zdrapując z dna patelni brązowe "przypalenia". Doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień i gotować na wolnym ogniu 8 minut. Wymieszać z kuskusem, solą i cukinią, smażyć 5 minut, aż dynia zmięknie. Zdjąć z ognia. Wymieszać z posiekaną bazylią i skórką pomarańczową.


No i jak to wyglądało u mnie?
Jako, że to zupa, składniki podzieliłam na 2, żeby się nie zmarnowało. Odpuściłam sobie świeżą bazylię, bo w domu nie miałam, a specjalnie krzaczka nie będę kupować teraz, dałam suszonej, żeby smak był. Tak samo, miałam na zbyciu w lodówce przecier pomidorowy a nie koncentrat i dałam jedną dużą pierś kurczaka zamiast paru udek.

Proponuję zacząć od pokrojenia wszystkiego, ja oczywiście zrobiłam mniejszą porcję






Ścieramy skórkę pomarańczy


Przygotowujemy przyprawy - ja nie trafiłam na czerwony pieprz, więc zmieliłam kolorowy



No i podsmażamy cebulę na oliwie, później dodajemy kurczaka, a po podsmażeniu dodajemy przyprawy i dynię


Po przesmażeniu wszystkiego dodajemy bulion...


Przygotowujemy cukinię, kuskus i skórkę pomarańczową...


I wrzucamy. Dosalamy.
Jak mamy świeżą bazylię to dorzucamy, jak nie, to dodajemy suszoną ;-)


Kiedy dynia zmięknie, zupa jest gotowa do podania :-)



Chyba pierwszy raz jadłam zupę z cynamonem! :D Wyszła fajna, trochę zaskakująca jak dla mnie, ale z moim cudnym kuskusem i cukinią, także na pewno będę jeszcze robić kiedyś :-) Ja tu jak zwykle wrzuciłam więcej kuskusu niż zalecane, dlatego zupa wyszła gęsta, a na drugi raz dodałabym też mniej tej dyni, albo więcej cukinii żeby się równoważyły ;-) Polecam spróbować.

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz