czwartek, 27 września 2012

Zupa z serków topionych

Zupa a'la kremowa z serków topionych, nie skomplikowana acz smaczna. Gotowałam już kiedyś ją, przepisu nie zachowałam, więc testuję nowy. 

link do przepisu z którego korzystałam : http://www.wielkiezarcie.com/recipe18545.html

Przekopiowany przepis (z niewielką modyfikacją z komentarzy poniżej) :

Składniki
   
- 15dag serka topionego (każdy wybiera smak, jaki lubi najbardziej );
- 1,5 l bulionu z kostek rosołowych;
- natka pietruszki;
- kilka kromek bułki;
- 2 łyżki masła lub oleju.    

Pokrojone w kostkę pieczywo zrumienić na tłuszczu. Do gorącego bulionu włożyć pokrojony w kostkę serek. Gotować mieszając, aż serek się rozpuści. Zupę podawać z zieleniną i grzankami.


W komentarzach jest przypis, żeby dodać zrumienioną na maśle bądź oleju cebulkę, to wszystko zmiksować razem i podobno jest jeszcze lepsza.

Standardowo zdjęcia :

Serki topione miałam takie


Cebulkę kroimy drobno i szklimy na oleju


Wstawiamy bulion na gaz


Kroimy serki, żeby lepiej się rozpuściły oraz natkę pietruszki



Wrzucamy serki do bulionu i mieszamy, aż się rozpuszczą. Dodajemy cebulkę i natkę. Można zmiksować na krem.


W tym czasie robimy grzanki (Ja akurat miałam bagietkę, więc ją sobie podsmażyłam na masełku)


Zupka już w bulionówce i grzanki


Zupa mi smakowała, choć na pewno wolałabym bardziej gęstą, ale i tak jest fajnie kremowa i świetnie smakuje z grzankami. Polecam na szybki obiad.

Smacznego,
A.

1 komentarz:

  1. Faktycznie że dobra:)Właśnie przed chwilą robiłam zupkę i smakowała nawet mojemu synowi(17l)

    OdpowiedzUsuń