czwartek, 20 września 2012

Purée z kalafiora

Z racji, że ostawiłam jakiś czas temu ziemniaki, postanowiłam zrobić purée z kalafiora jako zdrowszy dodatek do obiadu. Mało kalorii, dużo warzyw.

Przepis wzięłam z często odwiedzanej przeze mnie strony BBC Food.

Link do przepisu : http://www.bbc.co.uk/food/recipes/cauliflowerpure_65716

Przetłumaczony przepis :


2 główki kalafiora, pokrojonego w różyczki
150g masła
mleko, do pokrycia
½ cebuli
4 goździki
2 liście laurowe
sól i pieprz
mały pęczek świeżego szczypiorku, drobno posiekanego

sposób przygotowania

Delikatnie podsmażać kalafior na maśle przez kilka minut, potem dobrze doprawić. Lekko pokryć kalafior mlekiem i dodać cebulę, wysadzamy też goździki i liście laurowe. Dusić kalafior będzie po prostu miękki.

Usunąć z mleka kalafior i zmiksować/utrzeć w maszynce, dodając nieco mleka poprawić konsystencje w razie potrzeby. Dopraw i wykończ posiekanym szczypiorkiem.


U mnie kalafiora było może 200 g więc niecałe pół główki, dlatego innych składników było również mniej. Nie miałam też szczypiorku, ale bez tego w zupełności można się obejść.

Zdjęcia :


Mój kalafior


Rozdrobniony myjemy i do gara z masłem


Później wlewamy mleko


W międzyczasie kroimy cebulę...


...i razem z przyprawami wrzucamy do mleka z kalafiorem


Kiedy kalafior będzie miękki odsączamy go tak, żeby płyn został w miseczce


Wrzucamy kalafiora z powrotem do garnka i miksujemy dodając po trochu mleko z gotowania (mi wystarczyła niecała połowa, żeby osiągnąć zamierzoną konsystencję)



I podajemy ciepłe z jakimś daniem (na zdjęciu indyk z wpisu poprzedniego)



Mi osobiście posmakowało, taka odmiana, nie ma jakiegoś zdecydowanego smaku także nadaje się na dodatek do wielu dań obiadowych. Ja na pewno zrobię jeszcze nie raz :-)

Smacznego,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz